Tuesday, January 8, 2008

Solat Hajat di Surau Penjara Marang

Ditulis oleh Wartawan Buletinonline
Thursday, 20 December 2007
Kuala Terengganu, 20 Dis - Solat hajat untuk memohon keadilan dan keselamatan keatas saudara Suwandi dan Azman akan diadakan di Surau Penjara Terbuka Marang pada hari Jumaat, 21 Disember, 2007

Majlis Solat Hajat tersebut akan dimulakan dengan solat Maghrib berjamaah diikuti dengan kuliah maghrib, solat Isya' dan diakhiri dengan solat hajat.

Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Terengganu, Dato' Ustaz Hj Abu Bakar Chik membuat pengumuman memaklumkan kepada jamaah, selepas menunaikan solat sunat Eidul Adha di Masjid Maahad Tahfidz Wal Tarbiyyah (MTT) yang masih dalam pembinaan.

"Solat hajat ini adalah untuk memohon kepada Allah keadilan dan keselamatan keatas mangsa tembakan peluru hidup, Saudara Azman dan Suwandi" jelas beliau kepada para jamaah.

"Walaupun belum dibuktikan bersalah, Azman dan Suwandi telah diperintahkan oleh hakim supaya mereka ditahan reman dipenjara Marang, seolah-olahnya mereka telah bersalah sebelum dijatuhkan hukuman dan ia adalah satu perintah yang zalim menurut Islam" tambahnya

Oleh yang demikian, orang ramai dijemput hadir beramai-ramai untuk bersama-sama menunaikan solat hajat di Penjara Terbuka Marang, bagi menyatakan sokongan kepada Suwandi dan Azman.

No comments: